Ber våra läsare om råd!

Nu måste jag be om råd, och jag hoppas att ni alla som läser detta, om någon av er vet något förstås, kan hjälpa mig.

Hans har varit väldigt dålig i hull sen jag köpte honom, när jag köpte honom var han så mager att du kunde räkna revbenen och höftbenen stack ut, helt sjukt smal. Vi släppte honom på grönbete som han gick på under hösten samt testade krafft Groov, det gick han inte upp av alls, lucern eller betfor äter han inte alls hur man än gör med det. (Betfor är ju inte så fettgivande menar mest att det är bra för tarmfunktionen)

Har under hela vintern ätit korn i mängder och FRI tillgång på hösilage.

Han ser ju betydligt bättre ut än när han kom, men han är fortfarande mager och revbenen skymtar fortfarande en hel del och han skulle behöva öka betydligt. Han äter nu Musli Harmoni och olja, har lagt på sig lite men han har inte ätit det så länge så jag kan bedömma hur det funkar.

Nu är det så att jag vill ha tips om någon av er haft en häst som är svår i hull och hur ni har gjort.

Kan även tillägga att han är avmaskad och kollad och han har inte någon mask samt har veterinären kollat tänder och även skrivit ut piller mot tarmarna för han ska ta åt sig mer, men det hjälpte inte heller!

Så snälla, om ni vet något så kan ni skriva det så vore det jättegulligt. :)


/Emelie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0