Hanson

Han heter Hanson, men kallas till vardags för Hans.

Skimmelvalack -1999, alltså blir han 12år detta år.

Import från Polen men innehaver svenskt pass då det polska kom bort under färden till sverige, står med andra ord registererad som svenskt halvblod utan stam.

Har i stort sett inte gjort någonting, jag köpte honom i slutet av Juli 2010, då hade han vilat från och till i 2 år sen han kom till sverige pga att ingen vågade rida honom då han var rätt busig, jag började rida honom när jag fick hem honom och det gick helt okej, men redan 2 veckor efter köpet visade sig han ha pålagringar i framknäna, råddes till en längre vila i försök att se om han kunde klara av livet som ridhäst med dom och läka ut inflmationerna, han har alltså vilat från September tills nu (mer än 7 månader) och ska snart komma hem då vilan inte gör skillnad ska vi testa lite behandlingar och rida igång sen får vi se hur det ser ut.

Han var så mager att man såg alla revben och höftbenen när jag fick honom, även blivit slagen så han var svår i hanteringen, av denna anledningen har jag inte kunnat skicka tillbaka honom då jag fick häva köpet om jag ville men fick förlikning med advokat iallafall.

Men iallafall så kommer han hem, och det kommer bli tufft då han kan vara svårriden och han är svår i hanteringen, så det blir mycket jobb, vi får se hur långt det leder. <3



Ägare: Emelie Lindberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0