Jacson Sabine

Nämde för någon vecka sen att jag köpt en ny sadel, detta är en Jacson Sabine, orkade inte ta kort på min så tog någon på internet. Iallafall så har jag extra vid bom, då han är väldigt bred över ryggen, men inte så mycket manke, denna sadel låg faktiskt bättre än vad någon annan sadel har gjort på honom.

Dock är den lite bred så den glider lite, men jag har satt på en gelepad och även anatomisk gjord, sadelmakaren jag haft ut har sagt att jag ska ha en lite för bred sadel tills han växt klart, att det är viktigt att den inte är trång någonstans, han är ju lite för liten för att pröva ut en sadel som han kan ha föralltid, han växer ju ännu.

Men än så länge ligger den helt okej, och den ligger nog bättre när han musklat sig, det här med sadlar är ju en lång story, och jag skulle då aldrig lita blint på en sadelmakare, har hur många vänner som helst som blivit lurade med dyra sadlar som sedan skatat hästen för en lång framtid. Självklart tycker jag man ska ta hjälp, men är man kunnig och har en bra magkänsla kan man ju också bedömma lite själv.

/Emelie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0