Känslan i ridningen.

Något jag tycker man stöter på mycket under tävlingsplatser, eller genom att läsa andras bloggar, är när vissa placerar sig och kan skriva i liknande "Det känndes inget bra och jag trodde inte det skulle räcka men vi fick med oss en rosett hem iallafall, stolt är jag" eller ja liknande, hur folk kan skriva hur glada, stolta dom är fast dom själva ibland kan beskriva hur förjävligt det kändes, självklart är det kul att placerar sig även om hästen inte gått bra, men jag anser hellre att komma på en sämre placering och ha en bra känsla.

Enligt mig handlar ridning om känsla, man måste ha känsla för det man gör, och det funkar på en lite lägre nivå att rida utan känsla men ändå gå bra, men ju längre du kommer destå mer samspelta måste du och din häst vara.

Varje ridpass jag rider på varje häst jag rider så jobbar jag med att få in en bra känsla, inte fokusera på att hästen ska böja på nacken direkt, utan när känslan kommer in tycker jag det mesta faller på plats.


Denna träning för typ 2år sen var verkligen ett pass med känsla minns jag,
saknade älskade bebisponny!


/Emelie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0