Min ponny var galen igår!

Mitt internet slutade fungera igår så jag kunde inte uppdatera efter stallet och på kvällen var jag med min vän Jessica som jag inte träffat på länge, så kändes viktigare än att sitta hundra år för att uppdatera, sorry ;)

Men var iallafall ut till Tuffe i solen igår, vi började med att rida lite på ena ängen, eller det är typ en hage men blir ju som att rida på fält, han var skitpigg redan vid stallet och började takta i sidled och småstegra när han var tvungen att stå still, men han skärpte sig när jag sa till honom.
Sen red vi därnere, lite volter och jobba med att få med hela hästen genom hela svängen utan att bli förböjd och utan att skjuta bog, han är ju inte så gammal så det var lite jobbigt men sen började han gå riktigt fint, traven gick nästan bättre, emellanåt lite springig men man får jobba med att sitta emot istället för handen.

Vänster galopp fattade han jättebra, var skitpigg och studsade och ville fram, men höger galopp tog han fel några gånger, han har ju svagare i den sidan men berodde nog på att jag kände mig ringrostig också för sen när jag verkligen sa till mig själv att skärpa mig och satte mig helt korekt med lite mer tyngd åt höger, så fattade han höger, och då kände jag för att sluta, det är ju viktigt med unghästar att sluta vid rätt tillfällen.

Så vi red ut i skogen en sväng, men han ville vända hem för han har nämligen fått en kompis som han älskar, så han reste sig och kastade sig runt o skulle hem, men efter många om och men så gick han dit jag ville. Så vi fick en tur i skogen. :)

Överlag så kändes det bra, han är verkligen posetiv trots att han inte arbetats på några veckor nu, och han försöker hela tiden. Lillekillen <3

/
/Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0