Underbara och älskade!

Mina hästar är bäst i världen, fast det visste jag ju redan. ;)
Nej men idag var en sån dag då allt bara var perfekt och dom har skött sig superduper bra och allt.


Började med en barbacka tur på Tuffing, vi red lite längst vägen sen upp i kvarteret där han aldrig varit innan, men han är ju världens snällaste unghäst så inte skrämmer några postlådor, presseningar eller skällande hundar honom speciellt mycket. Tog ett dressyrspö idag och tränade skänkelvikningar och la spöt lite lätt på rumpan för att få med den lite mera, och han har verkligen börjat förstå för ibland gjorde han jättefina, han är så duktig alltså. I traven jobbade han i en jättefin och låg form bara jag satte åt ordentligt, bara jag själv gör som man ska så gör han det, det är sjukt hur duktig han är för att vara så liten.

Efter honom så tränade jag från marken med Hans, som gärna tar övertag men idag var han jätteduktig. Släppte honom lös och han följde efter mig jätteduktig och stannade när jag stannade, det är ett stort framsteg för honom som mer än gärna annars går över än. Detta ska vi träna mycket mera på!




Fick några skapliga bilder från min telefon, finaste hästarna i världen!

/Emelie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0