Alla hästar fick jobba igår. :)

Hann aldrig uppdatera igår då jag var tvungen att åka iväg på lite ärende efter vi kommit hem från stallet osv, ska däremot uppdatera senare ikväll igen efter jag ridit idag då detta gäller igår!

Iallafall så var Kim och en annan kompis Emelie med ut till stallet idag, gud vad fort alla stallsysslor gick när man var flera, skönt. Efter det red vi lite, och dom 3 hästar jag hade hand om idag fick alla röra sig. :)

Började med att jag red Donna, red lite allmänt markarbete bara och kände igenom i alla gångarter och lite övergångar, hon stog imot lite ibland och sparkade bakut/bockade extra mycket i galoppen idag, var riktigt tjurig så jag vet inte riktigt vad hon höll på med, det gäller att det är hennes dagar annars behöver man inte tjata, hon är verkligen ett sto!

Efter det red jag Baltic och han var också ännu mer jobbig än vanligt idag, han var riktigt spänd. Vi skrittade länge, lite volter och dl för att få honom att slappna av men han var mest uppe i luften i varannat steg typ, och så fort vi skulle göra halt ville han resa sig, puckohästen!
Skrittade på och låtsades inte om honom och sen travade jag lite och sen galopperade vi lite och där studsade han mest men han har iallafall börjat tagit fattningarna bra, efter ett tag vilade han mer i steget, sen när vi travade av var han mycket finare och mer avslappnad och slutade hålla på, och blev fin att rida, och då fick han sluta när han skötte sig. :)

Tuffing
red jag aldrig själv men Emelie skrittade runt på honom i kanske 20-25 min barbacka, första gången hon red honom, och händer typ aldrig att Tuffing har någon annan på ryggen men tänkte att det är dags för honom att vänja sig med det och han var jätteduktig. (:





/ Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0