Glada ridpass idag.

Åh båda hästarna var så duktiga idag och jag fick till två riktigt roliga ridpass som jag log efter! :)

Började med att rida Tuffing, satte även upp ett litet minihinder som vi travade över några gånger, men han tyckte nog det var mest fjantigt och lågt, hahah.
Vi galopperade även idag och han fattade rätt galopp i varje varv och galopperade på i en bra galopp utan att vara springig utan med mycket luft i sprången, skitfin verkligen, så då hoppade jag av sen och skritta av för hand. :)

Efter det red jag Donna som var piggelin i vanlig ordning, vi tränade lite volter, serpentiner och uppridning på medellinjen med halt, massa halvhalter m.m, allt såntdär dressyrnördigt och hon var riktigt fin emellanåt, andra stunder låg hon på lite mycket. Galoppen var fin även den, dock surade hon lite i fattningarna som vanligt men hon bockade inget idag utan sparkade bara bakut någon gång, så överlag var jag jättenöjd, gjorde mycket övergångar mellan skritt-trav i slutet och hon lyssnade jättefint trots hon var trött, förut så var hon svår att få att lyssna pigg som trött, nu är hon jättekvick för skänkeln mestadels, fast lite kvickare vill jag nog ändå ha henne. ;)

Ni får en bild på världens bästa kille, (från i somras) nu ska jag förövrigt sova så hörs imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0