Hoppat med tokhästarna! :)

Idag har jag varit i stallet nästan hela dagen, därav ingen uppdatering, ang uppdateringen jag lovade i helgen så slutade internet fungerade ute i skogen hos min pappa, så kunde inte göra så mycket.. :(

Jag har för den delen inte vart i stallet på hela helgen :O kändes jättekonstigt då jag är så van att vara där, men har inte varit där hela fredag, lördag! Malou har iallafall vart gullig och mockat! :)

Jaja, idag så började jag med att hjälpa till att ta in lite hästar medan det var lektion i ridhuset och jag väntade på Malou för vi skulle rida, sen masserade jag Tuffing och stretchade lite hals och ryggmuskler, han var jättesöt när jag masserade honom för han tyckte det var så skönt att han stog och dregglade, naaw :)

Sen skulle vi rida, tanken var väl att rida ut men blev så kyligt mot eftermiddagen så vi red inne och vi hoppade lite, jag med Donna och hon med Baltic sen var Kristina med och hjälpte oss att bygga och instruera lite. :)

Vi började med att trava över 4 bommar på långsidan, det gick bra. Sedan satte vi upp det till ett kryss (senare räcke) som vi hoppade lite över, Donna fattade inte så mycket av detta med hoppning, men blev massa roliga språng och bockningar efteråt, haha så söt!
Efter det hade vi bommar som vi red emellan, sen satte vi upp bommarna till hindret och gjorde liten bana, och ena bommen la vi upp till hinder ur sväng.

Kan kortfatta med att hästarna var inga supertalanger, men det var galet kul iallafall, och det tyckte en Donna som busade så mycket att jag faktiskt höll på att åka av.. :p



Bomserien vi red över, istället för bomserie blev det sedan ett hinder.
Dom andra två är bommar vi red emellan, hindret längst ner här vid texten blev också hinder sen.
Sedan red vi lite kluriga svängar över bommen överst på bilden sen snävt höger till hinder och sen sedan höger över hindret här nere. :)

/Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0