Nu har jag blivit magsjuk också..

Japp, magsjuk har jag blivit därför har uppdateringen varit sämre än jag tänkt. Från och med igår natt till igår så låg jag och spydde ungefär var 10e minut i 14 timmar, så illa var det faktiskt, inte så mysigt och ännu mindre när man inte har något kvar så man spyr galla, nog om det för det är nog inte så intressant. ;)

I Måndags så fick Tuffing gå i Pessoan, vi började med att promenera rätt länge utomhus, sen fick han gå i alla gångarter i ridhuset, lite övergångar och dl för att stärka sig och han var verkligen skitfin, riktigtriktigt fin! Skrittade även av ute. Efter det red jag dressyr på Donna, hon var lite trött sen hoppningen under söndagen, vilket var bra då hon blir lite stark annars, men hon var riktigt fin när hon mjukats upp och det var ett härligt pass!

Under Tisdagen fick Donna vila som gått lite hårdare och Tuffing och jag tog oss en promenad o skrittade lite. Sen red jag Baltic som var jobbigt pigg vissa stunder och gjorde sina små roliga hopp, men han lugnade sig sen också, jag red inte så länge och åstakom inte så mycket under ridpasset dock då jag mådde riktigt illa (som nu visade sig vara magsjuka i efterhand, så det är jag förlåten för, haha)

Igår tog Malou hand om min lille vilket var jättegulligt så jag slapp smitta alla i stallet, Terese red även Tuffing som skulle ha varit lite spänd men duktig. :)


Finaste ponnyn i somras! <3

/ Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0