Hoppträningen gick super igen!

Amaziing ponny igen, känns som jag överlumpar min ponny med beröm hela tiden, men han gör sånna framsteg hela tiden så man förstår inte, det känns så himla kul att se honom utvecklas när man har ridit in och gjort allt jobb själv från grunden. :)

Idag hoppade vi bara hemma men han fick hoppa sin första bana. Började med trava lite bommar som vanligt, hoppade sen ett språng på varje hinder (även första gången han hoppade oxer och räcke) då vi suttit och tränat på kryss, men han hoppade ju lika snällt för det!

Sen hoppade vi en enkel liten bana med hinder längst långsidan och snett igenom, typisk "unghästbana" och hela banan i galopp (och vi har ju inte hoppat mer än en gång i galopp för den delen) men det gick super, lite vinglig som förväntat men stampade av bra till varje hinder, svarade bra för framåt och tillbaka.

Lite kul var det mellan andra och tredje hindret, då andra var en oxer snett igenom och han landade i fel galopp, så tryckte jag på honom lite och ställde honom lite till höger, då stannar han upp och började råbocka tre språng i rad, sen bytte han galopp helt klockrent mitt i allt och fortsatte som ingenting, han är ju för söt alltså!

Efter banan var det som en adrenalinkick, även om hindrena låg runt 50cm, men det känns som igår som det var första gången vi satte sadel på honom, lillekillen, det är ju synd att han inte var några decimeter större.

Jag har lite bilder, är det någon som får se får ni kommetera lite, annars lägger jag inte ut. :D


Liten söt bild när vi hoppar fram, någon tyckte att det var kul! :D

/Emelie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0